Абонирайте се за PUNTO бюлетин и получавайте информация и специални отстъпки!

Количка
0 артикула

Категории

Откъде научихте за punto.bg

Търговска гаранция и предявяване на рекламации

Търговска гаранция и предяваване на рекламации за дамски обувки, мъжки обувки и пантофи съгласно

БДС 515-2019 и ЗПЦСЦУПС чл.31 - 47

 

Уважаеми клиенти, 

Търговската гаранция е предоставена от фирма „Алфа Консулт 2010“ ООД, гр. София, ул. проф. Иван Георгов № 3а и важи за срок от 30 дни от датата на закупуване на стоката, на територията на Република България. Търговската гаранция покрива дефекти проявили се въпреки правилната употреба на обувките. За правилна употреба спазвайте инструкциите упоменати по – долу в търговската гаранция.

Рекламацията се подава устно на тел.: 070020323, GSM(+359)885 878 882 или писмено гр. Плевен, Еконт офис Метро, ул. “Метро“ № 11 или гр. Плевен, ул. Българска авиация № 19, както и на e-mail: info@punto.bg, въз основа на изчерпателно и коректно попълнен и подписан ФОРМУЛЯР ЗА РЕКЛАМАЦИЯВъв всички случаи на предявена рекламация, потребителят е длъжен да представи на търговеца официален документ за покупка (касова бележка). Също така - да представи продукта, предмет на рекламация, в подходящ (почистен) вид и в оригинална опаковка на адрес: гр. Плевен, Еконт офис Метро, ул. “Метро“ № 11 или гр. Плевен, ул. Българска авиация № 19.

 

I. Търговска гаранция

 

Гаранцията покрива единствено производствени дефекти. За такива се считат:

 

• Напукване на лицевия материал

• Обелване на апертурата

• Прекосяване на ходилата по шева       

• Разпаряне на рамата   

• Пречупване на ходилата

• Падане на форта         

• Повредени ципове

• Счупване на кленката или металната пластина в камерната част на обувката.

• Пускане на боя от подплатата

• Избиване на соли, съпроводено с нарушаване структурата на кожата

 

Търговската гаранция не важи в следните случаи

 

• При опит за умишлено увреждане на продукта.

• Повреди причинени от самия клиент – лошо съхранение или неправилна експлоатация на продукта.

• Изхабяване, закъсване, износване вследствие от нормалната употреба на продукта

• Опит за поправка от страна на клиента.

• Механична повреда в следствие на неправилна употреба или механично пране (пералня) на обувките

• Липса или неправилна поддръжка.

• Външни фактори - напр. деформации и разлепване при сушене на обувките до печки и радиатори и други източници на директна топлина.

• Промени в структурата или цвета на кожата, зависещи от естеството ѝ.

• Обезцветяване или изпускане на боя от обувки с хастар, боядисан с естествени оцветители.

 

Търговската гаранция не покрива загубени или липсващи елементи, охлузвания и драскотини по тока, подметката и външната страна на обувките. Пропускането  на вода не се счита за рекламация по смисъла на тази гаранция, с изключение на случаите, когато продукта е обозначен, като ВОДОУСТОЙЧИВ (GORE-TEX, WATERPROOF и др. водозащитни мембрани).

 

Указания за употреба на обувките

 

Правилната употреба, грижа и поддръжка, ще удължи живота на обувките. Препоръчваме Ви да спазвате следните принципи за правилна употреба и поддръжка на Вашите обувки:

• Използвайте обувките според сезона и предназначението им (пример: обувки с подметка от гьон не бива да се носят в мокро и влажно време)

• Съхранявайте обувките при стайна температура на сухо и проветриво място.

• Периодично сменяйте или почиствайте стелките.

• Обувките трябва да се проветряват.

• Да се избягва употребата на обувки без чорапи.

• Обувки, върху които няма обозначение ВОДОУСТОЙЧИВИ (GORE-TEX, WATERPROOF и др.) може да пропускат вода. Препоръчваме Ви използването на импрегниращи препарати. 

• Обувки с GORE-TEX или друг вид мембрана са предназначени само за употреба на открито. Поради спецификата на този вид мембрани, при употреба в закрити помещения е възможно образуването на влага (конденз) в обувката. За повече информация, моля, обърнете се към нашите продавач-консултанти 

• Най-подходящо е влажните обувки да се сушат на стайна температура. Не сушете обувките принудително -  избягвайте сушенето на пряка слънчева светлина или в непосредствена близост до печка, радиатор и други източници на директна топлина, защото това може да причини напукване на кожата, разлепване, промяна на цвета и други деформации. 

• Обувките не трябва да се съхраняват влажни. 

• Да се избягва пряк контакт с морска вода и продължителен престой на слънце. 

• Препоръчително е след употреба обувките да се оставят да „почиват” минимум 24 часа, за да се даде възможност на кожата да изсъхне от поетата от краката влага.

• При употреба се съобразявайте със спецификата на материалите, от които са изработени вашите обувки.

 

II. Инструкция за поддръжка на обувките

 

• След всяко носене обувките трябва да се почистват с подходящи препарати, съобразно спецификата на материалите, от които са изработени.

• Не перете обувките си в пералня и не използвайте избелващи, абразивни и агресивни вещества.

• Отстранявайте с мека, влажна кърпа следите от сол и луга през зимата, непосредствено след употребата на обувките. По възможност използвайте специален препарат за целта, за да предотвратите просмукването на тези агресивни вещества в дълбочина, което ще доведе до разяждането на материалите, от които са изработени обувките и други деформации. Препоръчваме Ви преди употреба на обувките в зимни условия да използвате импрегниращ спрей, който ще защити Вашите обувки от вредното влияние на тези химикали и ще удължи животът им. 

• Винаги използвайте специални препарати за поддръжка на Вашите обувки.

• За почистване на текстилни обувки преди всичко трябва се използва подходяща четка, след което използвайте мека кърпа или гъба напоена с вода и мек почистващ препарат.

• Обувките от естествена или изкуствена кожа трябва да се почистват с влажна кърпа и мек почистващ препарат. Ако са мокри изсушете на стайна температура, след което препоръчваме да ги третирате със специални препарати предназначени за този вид материал. 

• За обувки от набук или велур се използва специална четка за почистване от праха  и мръсотията, в противен случай могат да се появят петна. След това се третират със специален крем, спрей или лосион за набук и велур. •Обувки, които не са обозначени като „водоустойчиви“ (GORE-TEX, WATERPROOF и др. водозащитни мембрани) може да пропускат вода в мокро време. За да се намали възможността за пропускане на вода, е препоръчително редовното третиране с импрегниращ продукт. За повече информация и въпроси относно използването и поддържането на закупените от вас обувки, моля не се колебайте да се обърнете към нашите продавач-консултанти, които с готовност ще ви дадат подробни инструкции. които с готовност ще ви дадат подробни инструкции и съвети на тел: 070020323 или на e-mail: info@punto.bg.

 

III. Формуляр за рекламация

 

Рекламацията се подава устно на тел.: 070020323, GSM(+359)885 878 882 или писмено гр. Плевен, Еконт офис Метро, ул. “Метро“ № 11 или гр. Плевен, ул. Българска авиация № 19, както и на e-mail: info@punto.bgвъз основа на изчерпателно и коректно попълнен и подписан ФОРМУЛЯР ЗА РЕКЛАМАЦИЯ.

 

  Независимо от Търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно гаранцията по чл.31-47 ЗПЦСЦУПС. При несъответствие на стоките потребителят има правни средства за защита срещу продавача, които не са свързани с разходи за него, и търговската гаранция не засяга тези средства за защита на потребителя.

Чл. 31. (1) Продавачът отговаря за всяко несъответствие на стоката, което съществува в момента на доставяне на стоката и което се появи в рамките на две години, считано от този момент.

Чл. 32. (1) Всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоките, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието.

Чл. 33. (1) Когато стоките не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, потребителят има право:

1. да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие;

2. да получи пропорционално намаляване на цената;

3. да развали договора.

(2) В случаите по ал. 1, т. 1 потребителят може да избере между ремонт или замяна на стоката, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за продавача, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай, включително:

1. стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие;

2. значимостта на несъответствието, и

3. възможността да бъде предоставено другото средство за защита на потребителя без значително неудобство за потребителя.

(3) Продавачът може да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително тези по ал. 2, т. 1 и 2.

(4) Потребителят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба в следните случаи:

1. продавачът не е извършил ремонт или замяна на стоката съгласно чл. 34, ал. 1 и 2 или, когато е приложимо, не е извършил ремонт или замяна съгласно чл. 34, ал. 3 и ал. 4 или продавачът е отказал да приведе стоката в съответствие съгласно ал. 3;

2. появи се несъответствие въпреки предприетите от продавача действия за привеждане на стоката в съответствие; при несъответствие на стоки с дълготрайна употреба и на стоки, съдържащи цифрови елементи, продавачът има право да направи втори опит за привеждане на стоката в съответствие в рамките на срока на гаранцията по чл. 31;

3. несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или

4. продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че продавачът няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за потребителя.

(5) Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително. Тежестта на доказване за това дали несъответствието е незначително се носи от продавача.

(6) Потребителят има право да откаже плащането на оставаща част от цената или на част от цената, докато продавачът не изпълни своите задължения за привеждане на стоката в съответствие.

Чл. 34. (1) Ремонтът или замяната на стоките се извършва безплатно в рамките на разумен срок, считано от уведомяването на продавача от потребителя за несъответствието и без значително неудобство за потребителя, като се вземат предвид естеството на стоките и целта, за която са били необходими на потребителя.

(2) За стоки, различни от стоките, съдържащи цифрови елементи, ремонтът или замяната на стоките се извършва безплатно в рамките на един месец, считано от уведомяването на продавача от потребителя за несъответствието и без значително неудобство за потребителя, като се вземат предвид естеството на стоките и целта, за която са били необходими на потребителя.

(3) Когато несъответствието се отстранява чрез ремонт или замяна на стоките, потребителят предоставя стоките на разположение на продавача. При замяна на стоките продавачът взема заменените стоки обратно от потребителя за своя сметка.

Чл. 35. Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на получените от потребителя стоки и стойността, която биха имали стоките, ако нямаше липса на съответствие.

Чл. 36. (1) Потребителят упражнява правото си да развали договора чрез заявление до продавача, с което го уведомява за решението си да развали договора за продажба.

(2) Когато несъответствието се отнася само за някои от стоките, доставени съгласно договора за продажба, и е налице основание за разваляне на договора съгласно чл. 33, потребителят има право да развали договора за продажба само по отношение на тези стоки, които не съответстват, както и по отношение на всички други стоки, които е придобил заедно със стоките, които не съответстват, ако не може разумно да се очаква, че потребителят ще се съгласи да запази само стоките, които съответстват.

(3) Когато потребителят развали договора за продажба изцяло или частично само по отношение на някои от доставените съгласно договора за продажба стоки, потребителят връща тези стоки на продавача без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е уведомил продавача за решението си да развали договора за продажба. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят е върнал или изпратил стоките обратно на продавача преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане на стоките, в т.ч. експедиране на стоките, са за сметка на продавача.

(4) Продавачът възстановява на потребителя заплатената цена за стоките след тяхното получаване или при представяне на доказателство от потребителя за тяхното изпращане на продавача. Продавачът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за потребителя.

Чл. 37. (1) Потребителят може да упражни правата си по този раздел, както следва:

1. за стоки, различни от стоки, съдържащи цифрови елементи, в срок до две години, считано от доставянето на стоката.

(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за извършване на ремонт или замяна на стоката.

Чл. 38. Продавачът, който отговаря за несъответствие на стоките, дължащо се на действие или бездействие, включително на пропуск да се предоставят актуализации на стоки, съдържащи цифрови елементи, от страна на лице на предходен етап от веригата от търговски сделки, има право на иск за обезщетение за претърпени вреди срещу лицето или лицата, които са причинили несъответствието.

Чл. 39. (1) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в свързаната с него реклама, налична преди или по време на сключване на договора.

(2) Когато производител предоставя на потребителя търговска гаранция за трайност на някои стоки за определен период от време, производителят отговаря пряко пред потребителя през целия срок на търговската гаранция за трайност на стоките, по отношение на ремонта или замяната на стоките, съгласно чл. 34. Производителят може да предостави на потребителя по-благоприятни условия в заявлението за предоставяне на търговска гаранция за трайност.

(3) Когато условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция, са по-малко благоприятни за потребителя в сравнение с тези в свързаната с него реклама, търговската гаранция е задължителна за лицето, което я предоставя, съгласно условията, предвидени в рекламата относно търговската гаранция, с изключение на случаите, когато преди сключването на договора рекламата за търговската гаранция е била коригирана по същия начин като този, по който е била направена, или по подобен начин.

Чл. 42. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи, независимо от това дали производителят или продавачът е предоставил търговска гаранция за тях.

(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи, и привеждането на стоката в съответствие се извършва чрез замяна, продавачът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

Чл. 43. (1) Рекламацията на цифрово съдържание или цифрова услуга се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице. Рекламацията на стока, в т.ч. на стока, съдържаща цифрови елементи, се предявява пред продавача или пред упълномощено от него лице.

(2) Рекламацията се подава устно или писмено.

(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.

(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:

1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;

2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на цифровото съдържание или цифровата услуга или на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;

3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

Чл. 45. (1) Рекламацията на стоката може да се предяви до две години, считано от доставянето на стоката.

Чл. 47. (1) Продавачът е длъжен да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощени от него лица рекламации на стоки във всяко едно от местата, посочени в ал. 3.

(2) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра, като на потребителя се издава документ, съдържащ датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията.

(3) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката, или на интернет сайта на продавача, на който е поръчана стоката, и на адреса на управление на продавача. Рекламацията може да бъде предявена и във всеки от търговските обекти на продавача на територията на страната, в които се осъществява подобна търговска дейност като тази в обекта, откъдето е закупена стоката. Правото на избор на място за предявяване на рекламацията принадлежи изцяло на потребителя.

(4) Когато продавачът удовлетвори рекламацията, той издава за това акт, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя.